​Theseuksen poikkeus- ja häiriöviestintä, Theseus-toimiston ja Kansalliskirjaston yhteistyö


Yhtäkkinen poikkeustilanne​


Heti kun häiriötilanne havaitaan kumman tahansa kumppanin toimesta, laitetaan viesti:
  1. Kansalliskirjastolta Theseus-toimistolle: theseus-toimisto@lists.metropolia.fi
  2. Theseus-toimistolta Kansalliskirjastolle: kk-julkaisuarkistot@helsinki.fi
  3. Theseus-toimistolta yhteydenpito-listalle: theseus-yhteydenpito@lists.metropolia.fi
  4. Jos ammattikorkeakoulusta tai asiakkaalta on tullut tieto ongelmasta suoraan Kansalliskirjastolle, laitetaan kuitenkin viesti Theseus-toimistolle tiedottamista varten.

Viestiin reagoidaan heti.

Myöhemmin, jos tilanne jatkuu pidempään:
  • Theseus-toimistolta laitetaan tiedote amk-kirjastot-listalle yleiseksi tiedotteeksi.
  • Tässä kerrotaan tarkemmin, mistä on kyse ja mistä tilanne johtuu. Tiedotteessa velvoitetaan tiedottamaan oman korkeakoulun sisällä.

Etukäteen tiedotettava poikkeustilanne


  • Kun Kansalliskirjasto on päättänyt tulossa olevasta katkosta, se tiedottaa tästä hyvissä ajoin Theseus-toimistoa (theseus-toimisto@lists.metropolia.fi).
  • Theseus-toimisto muotoilee Kansalliskirjaston lähettämien tietojen perusteella poikkeustiedotteen kolmella kielellä.
  • Kansalliskirjasto vie poikkeustiedotteen Theseus.fi-sivulle.
  • Theseus-toimisto vie poikkeustiedotteen submissions.theseus.fi-sivulle.
  • Theseus-toimisto tiedottaa hyvissä ajoin häiriöstä amk-kirjastot-listalla.
  • Theseus-toimisto tiedottaa lähempänä häiriön ajankohtaa yhteydenpito-listalla.