Theseuksen poikkeus- ja häiriöviestintä, Theseus-toimiston ja Kansalliskirjaston yhteistyöYhtäkkinen poikkeustilanneHeti kun häiriötilanne havaitaan kumman tahansa kumppanin toimesta, laitetaan viesti:Kansalliskirjastolta Theseus-toimistolle: theseus-toimisto@lists.metropolia.fiTheseus-toimistolta Kansalliskirjastolle: kk-julkaisuarkistot@helsinki.fi Theseus-toimistolta yhteydenpito-listalle: theseus-yhteydenpito@lists.metropolia.fiJos ammattikorkeakoulusta tai asiakkaalta on tullut tieto ongelmasta suoraan Kansalliskirjastolle, laitetaan kuitenkin viesti Theseus-toimistolle tiedottamista varten.Viestiin reagoidaan heti.Myöhemmin, jos tilanne jatkuu pidempään:Theseus-toimistolta laitetaan tiedote amk-kirjastot-listalle yleiseksi tiedotteeksi.Tässä kerrotaan tarkemmin, mistä on kyse ja mistä tilanne johtuu. Tiedotteessa velvoitetaan tiedottamaan oman korkeakoulun sisällä.Etukäteen tiedotettava poikkeustilanne Kun Kansalliskirjasto on päättänyt tulossa olevasta katkosta, se tiedottaa tästä hyvissä ajoin Theseus-toimistoa (theseus-toimisto@lists.metropolia.fi).Theseus-toimisto muotoilee Kansalliskirjaston lähettämien tietojen perusteella poikkeustiedotteen kolmella kielellä. Kansalliskirjasto vie poikkeustiedotteen Theseus.fi-sivulle.Theseus-toimisto vie poikkeustiedotteen submissions.theseus.fi-sivulle.Theseus-toimisto tiedottaa hyvissä ajoin häiriöstä amk-kirjastot-listalla.Theseus-toimisto tiedottaa lähempänä häiriön ajankohtaa yhteydenpito-listalla.
Viestiin reagoidaan heti.